❤ 0 Auteur : Tsukihime (Hime)
Logiciel : RPG Maker VX Ace
Nombre de scripts : 1
Source : https://www.rpgmakercentral.com/topic/6797-weather-effects
Description
Ce script permet de garder un effet météorologique se déroulant sur une map lorsque vous entrez en plein combat.
Conditions d'utilisation (depuis 2015)
- Vous devez créditeur l'auteur (Hime)
- Vous pouvez utiliser ce script dans un projet commercial (si c'est le cas, l'auteur souhaiterait être contacté)
1) Placez ce script au dessus de Main en le nommant comme bon vous semble :
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| =begin
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** Weather Effects into Battle
Author: Hime
Date: 2012 or 2013 ?
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** Change log
* ?
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** Terms of Use
* Free to use in non-commercial projects
* Contact me for commercial use
* No real support. The script is provided as-is
* Will do bug fixes, but no compatibility patches
* Features may be requested but no guarantees, especially if it is non-trivial
* Preserve this header
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This script allows you to assign the max level based on variable values.
Each actor's max level can be assigned to a different variable.
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=end
class Spriteset_Battle
#just throw the weather creation somewhere after viewports created...
alias tsuki_weatherfx_create_viewports create_viewports
def create_viewports
tsuki_weatherfx_create_viewports
create_weather
end
def create_weather
@weather = Spriteset_Weather.new(@viewport2)
@weather.type = $game_map.screen.weather_type
@weather.power = $game_map.screen.weather_power
end
alias tsuki_screenfx_spritebattle_update update
def update
tsuki_screenfx_spritebattle_update
update_weather
end
#only update weather if it's not the same as the current weather?
def update_weather
#@weather.type = $game_troop.screen.weather_type if $game_troop.screen.weather_type != @weather.type
#@weather.power = $game_troop.screen.weather_power if $game_troop.screen.weather_power != @weather.power
@weather.ox = 0
@weather.oy = 0
@weather.update
end
#throw weather disposal somewhere before viewports are disposed...
alias tsuki_weatherfx_dispose_viewports dispose_viewports
def dispose_viewports
dispose_weather
tsuki_weatherfx_dispose_viewports
end
def dispose_weather
@weather.dispose
end
end
class Game_Interpreter
#allow weather in battle
alias tsuki_weatherfx_command_236 command_236
def command_236
if $game_party.in_battle
screen.change_weather(@params[0], @params[1], @params[2])
wait(@params[2]) if @params[3]
else
tsuki_weatherfx_command_236
end
end
end |
2) Créez un effet météorologique grâce à un événement, lorsque vous entrerez en plein combat, l'effet sera toujours présent.
Mis à jour le 22 octobre 2020.
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